ידע = כח !

 בתוך ידע, לימודים פרקטיים, מאמרים, מומחי ידע\, מעמד גבוה בארגון

כל ארגון מורכב מכמה גורמים שונים ומגוונים, העיקרי שביניהם הוא הידע. ידע = כח. הידע הוא הבסיס לצמיחה ולמצויינות עסקית של כל ארגון. היינו נוטים לחשוב ש”הידע” מונח במגרות ארכיון או תיקיות מחשב אולם הוא מוחבא בכל אחד ואחת מאיתנו – המצטיינים שבנינו נקראים “מומחי ידע”.

למומחה הידע שלושה תפקידים עיקריים:

  1. שימוש בידע : איתור צורכי הידע בארגון ופיתוח מענה הולם להם, פתרון בעיות, מקור להתייעצויות ומענה על שאלות, השתתפות בוועדות היגוי וצוותי חשיבה והמלצה ליישום הידע במקומות הנדרשים.
  2. הפצת הידע: איסוף, סינון והעברת ידע רלוונטי, חדשני ומקצועי בנושאים הרלוונטים, אם בהעברת סדנאות או הדרכות או קבצי מידע למינהם בתוך הארגון ומחוצה לו לפי הצורך.
  3. השבחת הידע: מיפוי השטח הטכנולוגי- מעין איסוף מודיעיני של מה שקורה מחוץ לארגון, שמירה על המידע הקיים בארגון, והארגון עצמו רלוונטי בסביבת תחומי העניין שלו. העמקה והשבחה של הידע הקיים ופיתוח ידע חדש.

קיים ניגוד אינטרסים בין הארגונים לבין מומחי הידע. כל ארגון שואף להגדיל ולמקצע את מומחי הידע שלו ככל האפשר אולם כל מומחי הידע ברגע שנותנים פיסת מידע ממקצועיותם מרגישים “חסרים”. לכן פיתוח תוכנית יישומית המביאה לפיתוח הכח (הידע) ע”י הצבת אתגרית למומחי הידע ישמרו על איזון האינטרסים, כך ירגישו העובדים כי הם מקבלים את הערך המוסף לעבודתם ויוצאים נשכרים ולא נפסדים.

מעין Win-win situation.

המאמר נכתב בהשראת מכון פילת, למאמר המלא

יש ללחוץ כאן

מיהו מומחה ידע?

מומחי ידע הם אותם עובדים, שהצטיינו בלאגור ולהשתמש בידע רלוונטי לאותו ארגון, או בכלל. אותו מומחי ידע יספק לארגון אספקטים רבים ומגוונים של אותו המוצר בשימושים ואופנים שונים :

  • איתור אופן הצורך בו יש להשתמש בידע הרלוונטי והנגשתו לארגון – בניית מערך שימושי בצורה האפקטיבית ביותר לארגון תוך שמירת מאגרי הכח והזמן שלו.
  • הסבר כיצד הגיע למסקנה בנוגע לעניין מסויים בשימוש הידע הקיים.
  • העברה והפצה של הידע הרלוונטי לחלקים שונים בארגון.
  • הגדרת בעיה, מציאת פיתרון, ביצוע הפתרון ויכולת להעביר את הידע בצורה טובה מספיק כך שגורמים אחרים בארגון יכולים לקיים את הפיתרון המוצע.
  • יכולת אוטודידקטית לשיפור וקידום הידע ללא מקורות סיוע ה”גוזלים” משאבים מהאירגון.
  • שמירה על ידע רלוונטי חדשני ומתקדם תמיד.

מומחי הידע אחראים על הנכסים המקצועיים של הארגון, בעקבות כך ישנה חשיבות רבה לתיעוד ושיתוף הידע שלו.

השאר תגובה

יצירת קשר

תשאירו הודעה ונדאג לחזור אלייכם, תודה רבה, צוות המכללה

Open chat
1
ברוכים הבאים לאתר המכללה,
איך ניתן לעזור לך?
Call Now Button

רוצה להשתלב במקצוע מבוקש ומכניס? הירשמ/י ללימודים מקצועיים!

פנה/י להתייעצות חינם עם יועצת לימודים לבחירת המקצוע המתאים ביותר עבורך!