מה תעשה כשתהיה גדול? כסף – והרבה!

 בתוך הכשרה מקצועית, כסף, לימודים פרקטיים, מאמרים, מכללת MBC

“מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?”

זו אחת השאלות הנפוצות ביותר שמבוגרים שואלים ילדים קטנים. יש מחוייבות מסויימת מצד המבוגרים להעביר את ה”היגיון הבריא” לבחירת מקצוע לעתיד לדור הצעיר. הפסיכולוג גיל ונטורה מסביר למה אין דבר כמה “תואר פרקטי” ומדוע חייבים להתעסק בנושא כבר מגיל צעיר.

תרבות הצריכה היום יומית ממלאת כל תא פנוי במוח האדם בזמן האחרון, ולכן, כבר מגיל צעיר, צריך לדעת לתפוס מקום – מקום במוח על מנת שנוכל לייצר בחירה נאותה של מקצוע / מסלול לימודים – קריירה לחיים.

 

קריירה = כסף ?

אמנם הכסף מהווה אמצעי חליפין נפוץ בין אנשים אולם המוח הפנוי שלנו מולעט בקלישאות שיוצרות עבדים אומללים ע”י אמצעי התקשורת, הפרסומות והקונספירציות המרחפות באויר הפתוח.

למשל – כולנו אכלנו לארוחת הבוקר את “צריך ללמוד לימודים פרקטיים שמכינים אותך לשוק העבודה”  לארוחת צהריים “רק לימודים של מקצוע מכניס מבטיח עתיד כלכלי טוב” וכמובן שקינחנו בלזרוק לפתח את “תתמקד במשהו שאתה אוהב”.

חשוב להבין – תחום העיסוק שלך לא אחראי על ההכנסה הכספית שלך. אתה אחראי עליה. כל עתידנו תלוי ביכולות האישיות שלנו לקשור קשרים בן אישיים טובים, זיהוי הזדמנויות טובות, התמדה, חתירה למטרה, חשיבה עצמאית, מודעות עצמית ואגו מאולף. אפשר להמשיך ברשימה ארוכה של תכונות אלו, נסו להיות יצירתיים.

 

אז נשאל שוב – מה אתה רוצה לעשות כשתהיה גדול? מה שאתה אוהב.

כשאנחנו, כאנשים מתעסקים בדברים שאנחנו פחות אוהבים אנחנו עושים את זה רע. זה מתסכל, מוריד מורלית ומדכא. לכן כשבוחרים מקצוע “לחיים” חשוב שנבחר בקפידה – בעיקר לפי מה שיש לנו משיכה אליו.

איך יודעים למה יש לי משיכה? מקשיבים, ללב בעיקר. שואלים את עצמנו שאלות – ממה אני נהנה/ת? במה אני טוב/ה? מה חשוב לי? יכול להיות שתשובות לשאלות האלו לא יבואו בהתחלה, או יבואו לאט, אין לחץ.
כאן במכללה עומדת לרשותכם יועצת קריירה, אתם מוזמנים להיעזר בה.

 

* נכתב בהשארת Ynet, לקריאת הכתבה המלאה
לחץ כאן

השאר תגובה

יצירת קשר

תשאירו הודעה ונדאג לחזור אלייכם, תודה רבה, צוות המכללה

Open chat
1
ברוכים הבאים לאתר המכללה,
איך ניתן לעזור לך?
Call Now Button

רוצה להשתלב במקצוע מבוקש ומכניס? הירשמ/י ללימודים מקצועיים!

פנה/י להתייעצות חינם עם יועצת לימודים לבחירת המקצוע המתאים ביותר עבורך!